Thursday 4 September 2014

Esimesed kolm päeva.

Käsil on reisi neljas päev ja asun praegu Altas, Norras. Kuna me oleme eelnevatel õhtutel jõudnud kuskil ühe, kahe, kolme paiku öösel hotelli, siis pole magamise kõrvalt mingile reisikirjale üldse mõelnud. Täna mõtlesin, et peaks ära tegema, sest nüüd tuleb jällegi kõvasti sõita.

Helsinkist Nordkappi on kuskil 1500km, kuid ema tundis tugevat soovi minna vahepeal veel Uusikauppunkisse, mis on Soome läänerannikul, mistõttu meie teekond pikenes kõvasti.

Kolme päeva jooksul, mis me Nordkappi sõitsime:

käisime Katthausis - vaata kasse all paremas nurgas.

Käisime nukulinnas Raumas, kus Pilleriin tegi pagassi kulinaariat.

käisime Kalajokil, kus hotelli/restorani ukse ees oli valgusfoor.

leidsime ja päästsime maantee kõrvalt punase tukaga Hiina harjaskoera, kellele söötsime Eestist kaasa toodud kotlette ja kelle viisime tagasi suht kindlalt päise päeva ajal jokkis olekus naisele

Samuti leidsime seene, mille ema väga tungivalt autosse toppis ja kaasa tõi. Hommikul viskasime seene välja, sest iu.

Ületasime põhja polaarjoone ja nägime jõuluvana kaubikut

Olime 303km kaugusel Murmanskist ja tundsime vene võimu hõngu.

Nägime veidrat taevast, kus taevas ise oli täiesti tume ja taeva ja maa piiri peal oli taevas hele. Mina ütlesin, et me jõudsime Mordorisse, kus on igavene pimedus ja piirimail algab päikesevalgus. Pillekas ja ema ei saanud aru, millest ma rääkisin ja küsisid, kes see Mortimer on. Samuti rääkisin neile Nazgulidest ja need küsisid aina Naztaakide kohta.'

Jõudsime Norra

Pilleriin tegi hommikusöögi ajal nägusid selja taga istuvate sakslaste kohta

Lõpuks ometi jõudsime fjordide maale. Ilm oli enamvähem, kuskil 12C. Alguses oli kuiv, pärast tuli ka vihma. Vaadake pilte.

Nägime iga nurga ja nuki taga porosid või nagu ema ja Pillekas neid kutsusid, kitsesid. Tegelikult on need põhjapõdrad, mulle meeldib öelda porod.

Leidsin (ja kasutasin) ka Euroopa põhjapoolseimat WC-potti. Isiklik linnuke kirjas.

Hiljem pöördus Nordkappi ilm suhteliselt õudseks. Vihma sadas ja tuul ei lasknud liikuda. See munaga maja ongi Nordkappi keskus, kus saab siis igast põnevat teada ja tunda. Tegime väikese endli koos eesti lipuga (mis on tegelikult Kalevi šokolaad) ja siis tulime tulema. Tagasiteel sõime Kuningkrabi liha ja katsusime vett, mis oli väga külm. Käisime Saami vanamehe suveniirihütis, kes oli Eestist mu lemmikteki ära varastanud (seesamune porodega).

Täna hakkab siis 20h sõitu Stockholmi. Pip-pip!

PS! Ma ilmselt panengi edaspidi rohkem pilte ja kirjutan mingi jutu juurde. Mul ei ole lihtsalt väga palju aega hetkel kirjutada hästi palju. Kui on midagi põnevamat, siis teen väikse novelli.